Przygotowanie do druku     
Drukarnia MARKER - kalendarze 2018
• Kalendarze
  Kalendarze trójdzielne
  Kalendarze trójdzielne spiralkowe
  Kalendarze dwudzielne
  Kalendarze dwudzielne spiralkowe
  Kalendarze jednodzielne
  Kalendarze jednodzielne MINI
  Kalendarze biurkowe stojące
  Kalendarze biurkowe spiralowe
  Kalendarze biurkowe A2
  Kalendarze plakatowe
  Kalendarze plakatowe A1 / B1 IND.
  Kalendarze plakatowe A2 / B2 IND.
  Kalendarze piórnikowe
  Kalendarze wieloplanszowe
  Kalendarze wieloplanszowe IND.
  Kalendarze listkowe
• Kalendarze książkowe
  Kalendarze książkowe A4 dzienne
  Kalendarze książkowe A4 tyg.
  Kalendarze książkowe B5 dzienne
  Kalendarze książkowe B5 tyg.
  Kalendarze książkowe A5 dzienne
  Kalendarze książkowe A5 tyg.
  Kalendarze książkowe B6 dzienne
  Kalendarze książkowe A6 tyg.
  Kalendarze książkowe Przeszycia
Przygotowywanie projektów do druku:
 
Ogólne zasady przygotowywania projektów do druku:

Prace do druku przyjmujemy w formatach wektorowych lub jako mapy bitowe.
Nie przyjmujemy prac w plikach z rozbarwieniami gotowych do naświetlenia (PRN), na wyciągach barwnych lub w postaci wydruków.

Projekty można przesyłać w formatach:

PRACE WEKTOROWE

CDR
Plik z CorelDraw (do wersji 9.0)
Teksty zamienione na krzywe. Mapy bitowe 300 dpi, skala 1:1, kolory CMYK)

EPS
Format postcriptowy (do wersji 8.0).
Teksty zamienione na krzywe. Mapy bitowe 300 dpi, skala 1:1, kolory CMYK)

PDF
Teksty zamienione na krzywe. Mapy bitowe 300 dpi, skala 1:1, kolory CMYK)

MAPY BITOWE

TIFF
Wymagana rozdzielczość pliku to 300 dpi w formacie 1:1. Praca musi być przygotowana w kolorach CMYK.

JPG
Wymagana rozdzielczość pliku to 300 dpi w formacie 1:1. Praca musi być przygotowana w kolorach CMYK.

Tryb koloru:

Prosimy o zamianę wszystkich kolorów w projekcie na tryb CMYK.

UWAGA: Zazwyczaj występują różnice koloru na monitorze i wydruku.
Obraz widziany na monitorze jest inny niż na wydruku!


Na monitorze występuje optyczne mieszanie trzech barw: czerwonego (R), zielonego (G) i niebieskiego (B), które po zsumowaniu dają kolor biały. W efekcie kolory na monitorze różnią się od drukowanych, gdyż powstają poprzez podświetlenie kolorów podstawowych.

W druku zaś występuje fizyczne nakładanie na siebie 4 barw: cyan (C), magenta (M), yellow (Y) i black (K), które dają w efekcie kolor czarny.

Są to dwa różne procesy, które optycznie dają nieco odmienne efekty, dlatego nigdy nie należy utożsamiać kolorów w przygotowanym przez Państwa projekcie na monitorze, z kolorami na wykonanym wydruku.